Pravidlá
Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky
INTERNETOVÝ OBCHOD WWW.LANOMEBLE.PL
PLATÍ OD 20. FEBRUÁRA 2025 R.
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.lanomeble.pl je:
Obchodné meno: „LANO MEBLE“ Siwik Cezary
Sídlo/miesto podnikania: Tyble 63a, 98-420 Sokolniki, Poľská republika
IČO: (NIP) 6190013551
DIČ: (REGON) 100363308
E-mail: biuro@lanomeble.pl
Tel. číslo: 62-72-72-322
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Bajkalská 21/A
P. O. BOX 29
820 07 Bratislava
tel. č.: 02/58 27 21 32, tel. č.: 02/58 27 21 56
Článok 1
Všeobecné ustanovenie
- Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
- zákonom č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a
- s inými relevantnými právnymi predpismi.
- Tieto obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sa vzťahujú na nákup tovaru od predávajúceho prostredníctvom e-shopu www.lanomeble.pl a inými spôsobmi kúpy, uvedenými v týchto Obchodných podmienkach. Nákup tovaru v zmysle predchádzajúcej vety môžu uskutočňovať spotrebitelia a podnikatelia, ako kupujúci s tým, že súhlasia, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.lanomeble.pl a príslušnými právnymi predpismi. Tieto obchodné podmienky určujú aj pravidlá používania e-shopu www.lanomeble.pl a doplnkových funkcionalít sprístupnených prostredníctvom Internetového obchodu.
- Predávajúcim sa v týchto Obchodných podmienkach rozumie spoločnosť „LANO MEBLE“ Siwik Cezary, Tyble 63a, 98-420 Sokolniki, NIP (IČO) : 6190013551, REGON (DIČ): 100363308, ktorú prevádzkuje Cezary Siwik e-mail: biuro@lanomeble.pl, telefonický kontakt: 62-72-72-322 (ďalej ako „predávajúci“). Predávajúcim sa rozumie obchodník v zmysle zákona č. zákonom č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Cenník predávajúceho je zverejnený na stránke www.lanomeble.pl, pričom predávajúci si vyhradzuje právo na jeho jednostrannú aktualizáciu (ďalej len „Cenník“).
- Objednávkový formulár - elektronická služba založená na interaktívnom formulári dostupnom v Obchode, ktorá Kupujúcemu umožňuje uskutočniť objednávku najmä výberom Produktov, ich parametrov, ako aj spôsobu platby a doručenia.
- Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 820 07 Bratislava; tel. č.: 02/58 27 21 32 alebo tel. č.: 02/58 27 21 56.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike, nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je právnická osoba, alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorá uzatvára zmluvu s predávajúcim pri výkone svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len „kupujúci, ktorý je podnikateľom“).
- Kupujúcim sa v zmysle týchto Obchodných podmienok rozumie fyzická osoba spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu a v prípadoch ustanovených všeobecne platnými predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony, ako spotrebiteľ. Kupujúcim sa v zmysle týchto Obchodných podmienok rozumie aj právnická osoba, a fyzická osoba – podnikateľ, ktorá vo vzťahu s predávajúcim vystupuje v súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou. Pre vzťah spotrebiteľa a predávajúceho sa nepoužijú ustanovenia čl. 12 týchto Obchodných podmienok.
- Elektronickou službou sa rozumejú služby poskytované elektronicky poskytovateľom služby pozostávajúce z:
- umožnenie uzatvorenia kúpnej zmluvy zadaním objednávky produktov prezentovaných v obchode pomocou objednávkového formulára vrátane zobrazenia jej stavu;
- vedenie účtu;
- prístup k histórii objednávok;
- odber newslettera.
- Iné pojmy a definície: Pojmy a definície uvedené v Obchodných podmienkach budú mať význam, ktorý: (i) je výslovne uvedený v týchto Obchodných podmienkach a/alebo (ii) je výslovne uvedený v Reklamačnom poriadku alebo na stránke www.lanomeble.pl, a/alebo (iii) je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Predávajúci si vyhradzuje, že všetky rozmery čalúneného nábytku uvedené na stránke Obchodu sú uvedené v centimetroch s toleranciou cca +/- 5 cm v závislosti od typu poťahu zvoleného Kupujúcim.
- Ak kupujúci poruší zákon, ustanovenia týchto Obchodných podmienok alebo Zásady ochrany osobných údajov, ako aj ak Kupujúci koná spôsobom, ktorý sťažuje prevádzku obchodu alebo zaťažuje ostatných Kupujúcich, Predávajúci má právo zbaviť Kupujúceho práva na používanie obchodu a obmedziť jeho prístup k všetkým alebo časti Produktov ponúkaných v obchode.
- Kupujúci získa prístup k obsahu e-shopu www.lanomeble.pl začatím používania tejto webovej stránky alebo jej podstránok. Kupujúci môže kedykoľvek ukončiť používanie elektronických služieb zahŕňajúcich prístup do e-shopu opustením jeho webovej stránky. Návšteva e-shopu spočíva výlučne v prezeraní a čítaní informácií obsiahnutých na webstránke e-shopu, nevyžaduje registráciu a je bezplatné.
Článok 2
Postup pri objednávaní tovaru
- Kupujúci si môže objednať tovar od predávajúceho prostredníctvom:
- Online prostredníctvom webovej stránky predávajúceho: www.lanomeble.pl
- Prostredníctvom objednávky zaslanej predávajúcemu na e-mail: biuro@lanomeble.pl
- Telefonicky na tel. číslach predávajúceho: 602453441, 515903902, 627945208.
- Kupujúci je pri objednaní tovaru povinný uviesť pravdivé údaje, ktoré od neho predávajúci vyžaduje (meno a priezvisko, korešpondenčná adresa, adresa doručenia objednávky, telefónne číslo a e-mailová adresa). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy.
Článok 3
Postup pri objednávaní tovaru prostredníctvom e-shopu predávajúceho
- Kupujúci si môže cez e-shop www.lanomeble.pl objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „DO KOŠÍKA“; v prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, predpokladá sa, že kupujúci sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.
- Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre kupujúceho. Pre vytvorenie objednávky je možné použiť registráciou na www.lanomeble.pl, pri ktorej je kupujúci povinný vyplniť pravdivé údaje, ktoré od neho systém v Objednávkovom formulári vyžaduje (pričom platí, že ak kupujúci uvedie svoje IČO, vystupuje a nakupuje ako podnikateľ, nie spotrebiteľ). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy. Kupujúci môže uskutočniť objednávku aj bez registrácie na www.lanomeble.pl, pričom objednávku vytvorí „ako hosť“. Súčasne aj v tomto prípade musí uviesť pravdivé údaje, ktoré od neho systém vyžaduje. Povinné údaje Objednávkového formulára sú označené symbolom *, pričom ide o údaje: meno a priezvisko, korešpondenčná adresa, adresa doručenia objednávky, telefónne číslo a e-mailová adresa. Povinnosť poskytnúť vyššie uvedené údaje sa vzťahujú aj na objednávky uskutočnené prostredníctvom e-mailu a telefónu. Počas vytvorenia objednávky je kupujúci aj vyzvaný na poskytnutie svojich aktuálne platných kontaktných údajov, a to telefónneho čísla a e-mailovej adresy, pričom tieto kontaktné údaje budú predávajúcim použité výlučne na účely informovania kupujúceho o stave vybavenia jeho objednávky (dostupnosti tovaru, pripravení objednávky na výdaj a pod.).
- Po registrácii bude každému kupujúcemu vytvorené osobné konto, ktorým sa bude pri nákupoch u predávajúceho identifikovať. Pod týmto kontom budú vytvárané objednávky, evidované zľavy a iné výhody pre každého kupujúceho. Prihlasovacie údaje predávajúci odporúča zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť. Zároveň je v záujme každého kupujúceho, aby si chránil prihlasovacie údaje, keďže ich poskytnutie inej osobe môže znamenať jej vystupovanie na www.lanomeble.pl pod menom príslušného kupujúceho.
- Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol predávajúcim oboznámený o:
- hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách,
- jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu, prípadne aj vynáške tovaru (celková cena a náklady, ďalej len „cena“), ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných predávajúcim,
- dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy, prípadne aj vynášky tovaru (ďalej tieto služby len „sprievodné služby“), prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou,
- platobných podmienkach,
- všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku predávajúceho (a v rámci nich o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru, služieb, o podmienkach trvania zmluvy, možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a predávajúcim).
- Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme predávajúceho. Samotným odoslaním objednávky alebo jej registráciou v systéme predávajúceho nedochádza medzi zmluvnými stranami k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
- Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení objednávky odoslaním ďalšieho e-mailu, ktorého predmetom bude akceptácia objednávky zo strany predávajúceho (ďalej len „akceptovanie objednávky“), alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bol expedovaný, pričom jej predmetom je dodanie v objednávke špecifikovaného tovaru a poskytnutie sprievodných služieb za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok uvedených na stránke www.lanomeble.pl, v týchto Obchodných podmienkach a v Reklamačnom poriadku. Predávajúci akceptuje objednávku spravidla do dvoch pracovných dní po odoslaní objednávky. Do momentu, kedy predávajúci nepotvrdí prijatie objednávky, môže kupujúci objednávku zmeniť alebo zrušiť.
- Ak nie je možné akceptovať objednávku vinou kupujúceho, najmä v dôsledku uvedenia nesprávnych kontaktných údajov, objednávka bude predávajúcim zrušená do 3 pracovných dní odo dňa zadania objednávky.
- E-shop www.lanomeble.pl umožňuje kupujúcim prístup k informáciám o stave ich objednávok (najmä zaregistrovanie, prijatie, úhrada, expedovanie a pod.) po autorizácii ich prihlasovacími údajmi.
Článok 4
Platobné podmienky
- Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. Cena je uvádzané v mene poľský zlotý. V prípade objednávky s úhradou vopred má kupujúci rôzne možnosti úhrady, a to:
- úhradou doručovateľovi, ak bola zvolená forma úhrady dobierkou, a to pri preberaní tovaru,
- manuálna úhrada potrebnej sumy bankovým prevodom alebo priamym vkladom na bankový účet predávajúceho vedený v Powszechna Kasa Oszczedności Bank Polski, číslo bankového účtu: 63 1020 4564 0000 5802 0063 0525,
- prevodom na účet (po zadaní objednávky sa na potvrdzovacej karte objaví tlačidlo „vytlačiť formulár prevodu“. Kupujúci si môže vyplnený prevodný formulár vytlačiť priamo odtiaľto alebo vyplniť formulár ručne zapísaním údajov o prevode z obrazovky a vziať ho na akékoľvek miesto prijímajúce platby),
- platba v splátkach, ktorá sa úplne alebo čiastočne uskutočňuje z prostriedkov z úveru poskytnutého:
- Santander Consumer Bank SA so sídlom vo Vroclavi (54-202), ul. Legnicka 47B, zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra vedeného Okresným súdom pre Wrocław Fabryczna vo Wroclawi, 6. obchodný oddiel Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000040562, NIP 5272046102, REGON 012736938;
- Alior Bank SA so sídlom vo Varšave (02-232), ul. Łopuszańska 38D, zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra vedenom Okresným súdom pre hlavné mesto Varšava. Varšava vo Varšave, 14. obchodná divízia Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000305178, NIP 1070010731, REGON 141387142;
- mBank SA so sídlom vo Varšave (00-850), ul. Prosta 18, zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra vedenom Okresným súdom pre hlavné mesto Varšava. Varšava vo Varšave, 13. obchodná divízia Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000025237, NIP 5260215088, REGON 001254524.
- V rámci splátkového systému môže kupujúci využiť nasledujúce možnosti platby:
- Splátkový systém eRaty, ktorý ponúka Santander Consumer Bank SA so sídlom vo Vroclavi, podrobné podmienky používania vyššie uvedeného. služby sú dostupné na webovej stránke úverovej inštitúcie: https://www.santanderconsumer.pl/;
- Splátkový systém eRaty ponúkaný mBank SA so sídlom vo Varšave, podrobné podmienky používania vyššie uvedeného. služby sú dostupné na webovej stránke úverovej inštitúcie: https://www.mbank.pl/;
- Splátkový systém eRaty ponúkaný Alior Bank SA so sídlom vo Varšave, podrobné podmienky používania vyššie uvedeného. služby sú dostupné na webovej stránke úverovej inštitúcie: https://www.credit-agricole.pl/.
- Predávajúci vyhlasuje, že na základe zmlúv uzatvorených so Santander Consumer Bank SA so sídlom vo Wroclawi a mBank SA so sídlom vo Varšave je oprávnený vykonávať právnu činnosť súvisiacu s uzatváraním/zmenou úverových zmlúv na kúpu tovaru a služieb.
- Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady ceny (alebo jej časti, ak sa podľa dohodnutých podmienok má podľa objednávky platiť vopred len časť ceny; ďalej len „preddavok“) na účet predávajúceho, na ktorý mala byť táto úhrada poukázaná. Kupujúci môže uskutočniť elektronickú platbu spôsobom, ktorý je vždy dostupný na internetovej stránke obchodu.
- Cena nezahŕňa cenu dodania tovaru a iné náklady a poplatky najmä tie, ktoré nemožno určiť vopred. V prípade, že cenu prepravy alebo iný poplatok či položku nebude možné v čase objednávky presne určiť, budete poučený o povinnosti takýto poplatok uhradiť a o spôsobe jeho určenia.
Článok 5
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
- Predávajúci sa zaväzuje spracovať objednávku najneskôr do 21 pracovných dní, odo dňa potvrdenia prijatia objednávky predávajúcim. Ak kupujúci využije možnosť platby na splátky, dátum dokončenia objednávky sa počíta odo dňa, keď kupujúci uzatvorí zmluvu so subjektmi uvedenými v článku 4 ods. 1 písm. d) tohto predpisu. Ak si kupujúci zvolí formu platby cez PayU, PayPal alebo bankovým prevodom, doba spracovania objednávky sa počíta odo dňa pripísania finančných prostriedkov na bankový účet predávajúceho. Ak si kupujúci zvolí spôsob platby cez PayU, PayPal, Blue Media SA, doba spracovania objednávky sa počíta od dátumu platby s potvrdeným stavom správne vykonanej operácie.
- Ak však predávajúci nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch (o čom bude kupujúceho informovať spravidla e-mailom) a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky kupujúceho, dôjde k predĺženiu dodacej lehoty na 30 pracovných dní, v závislosti od času dodania tovaru dodávateľmi. Pokiaľ si dodanie tovaru dodávateľom vyžaduje viac ako 30 pracovných dní, predávajúci o tom kupujúceho informuje e-mailom, v ktorom stanoví predpokladaný termín dodania tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať okolnosti, ktoré predávajúci nevie ovplyvniť a pre ktoré nastane nesplniteľnosť dodania objednaného tovaru kupujúcemu (zvyčajne okolnosti vyššej moci); v takom prípade sa uplatní postup podľa nasledujúceho odseku.
- Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, predávajúci sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať kupujúceho a ak nedôjde k dohode predávajúceho a kupujúceho o dodaní tovaru v náhradnej lehote, o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje najneskôr do 14 dní od oznámenia nesplniteľnosti doby dodania kupujúcemu vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.
- Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar kupujúcemu na adresu, ktorú kupujúci uvedie v objednávke ako miesto doručenia. Spôsoby doručenia tovaru a/alebo služby vrátane ceny a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené na web stránke na www.lanomeble.pl.
- Záväzok dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru kupujúcemu resp. oprávnenej osobe uvedenej v objednávke. Tovar je odovzdaný, keď kupujúci alebo ním oprávnená osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa objednané tovary v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
- Predávajúci zabezpečuje nasledovné spôsoby doručenia alebo vyzdvihnutia objednávky:
- Osobný odber - miesto a termín odberu je uvedený pri zadávaní objednávky cez Objednávkový formulár;
- Doručenie kuriérom, doručenie kuriérom na dobierku;
- Vlastná doprava predávajúceho - to platí pre objednávky vrátane postelí objednaných s matracmi alebo bez matracov, nábytku a sedacích súprav;
- Doprava externou prepravnou spoločnosťou - v prípade zahraničných objednávok do: Českej republiky, Slovenskej republiky, Nemecka, Belgicka, Holandska, Veľkej Británie, Rakúska, Chorvátska, Dánska, Estónska, Fínska, Francúzska, Grécka, Španielska, Litvy, Luxemburska, Lotyšsko, Malta alebo Portugalsko.
- Osobný odber objednaného tovaru v sídle predávajúceho je možný len v prípade jeho fyzickej dostupnosti. V prípade jeho nedostupnosti tovaru bude s kupujúcim dohodnutý alternatívny postup. Pokiaľ s návrhom tohto postupu kupujúci nebude súhlasiť a zmluvné strany sa nedohodnú inak, kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť; predávajúc mu v takom prípade vráti zaplatenú cenu (preddavok) v celom rozsahu do 14 dní od nadobudnutia účinnosti odstúpenia, a to na účet kupujúceho alebo na jeho adresu alebo poštovou poukážkou na adresu.
- Náklady na doručenie sú uvedené pri zadávaní objednávky. Výška nákladov závisí od spôsobu doručenia a platby zvoleného kupujúcim. Náklady na doručenie sú tiež uvedené na webovej stránke www.lanomeble.pl v záložke „Doručenie“.
- Objednávka by mala byť doručená kupujúcemu najneskôr do 7 pracovných dní odo dňa odoslania objednávky predávajúcim.
- Ak si kupujúci zvolil ako spôsob platby bankový prevod, objednávka bude odoslaná až po pripísaní platby kupujúceho na účet predávajúceho. Ak si kupujúci zvolí spôsob platby zo systému PayU alebo PayPal, tovar bude odoslaný po zaplatení s potvrdeným stavom správne vykonanej operácie. Ak si kupujúci zvolí spôsob platby na splátky - odo dňa pripísania peňažných prostriedkov z úveru poskytnutého kupujúcemu na bankový účet predávajúceho.
- Dodanie Produktu nezahŕňa prinesenie Produktu do bytu.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. Prevzatie tovaru kupujúci písomne potvrdí v dodacom liste, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Účtovný doklad (faktúra), ktorý zároveň slúži ako záručný list, ktorý kupujúci obdrží emailom (pokiaľ nie je dohodnuté inak).
- Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať alebo iným konaním odporuje účelu kúpnej zmluvy.
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne zadanou adresou kupujúceho. Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania tovaru.
- Kupujúci je povinný skontrolovať, či zásielka alebo jej obal nemá viditeľné poškodenia. V prípade zistenia akéhokoľvek poškodenia je kupujúci povinný spísať v prítomnosti kuriéra reklamačný protokol.
Článok 6
Storno objednávky
- Ustanoveniami tohto článku 6 nie je dotknuté právo kupujúceho, ktorý vystupuje a na www.lanomeble.pl nakupuje ako spotrebiteľ, na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle príslušných právnych predpisov, ako je toto uvedené v článku 7 nižšie.
- Predávajúci si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku alebo jej časť a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak:
- nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky,
- sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru alebo
- kupujúci uvedie v objednávke o sebe nepravdivé a/alebo neúplné údaje a okolnosti vytvorenia objednávky budú nasvedčovať špekulatívnej povahe dotknutej objednávky.
- V prípade, že nastane situácia zrušenia objednávky zo strany predávajúceho, predávajúci bude bezodkladne kontaktovať kupujúceho so zámerom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode predávajúceho a kupujúceho o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu do 14 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok. V prípade platby kartou (VISA, MasterCard) sa môže táto doba predĺžiť, vzhľadom na postup v banke pri vracaní peňazí z platieb kartou. Právo vrátiť zaplatenú cenu sa však nevzťahuje na nasledovné situácie:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s kupujúcim v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t. j. ceny zjavne iné, ako je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá).
- Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad mylné uvedenie prvých troch číslic namiesto štyroch; o jednu cifru nižšia cena (napr. pri udávaní ceny „vypadne“ jedna číslica); zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50 % nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby pri tovare bolo uvedené, že ide o výpredaj či o inú zľavovú akciu); a iné zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď., alebo v prípade zjavne mylné chyby v informácii podanej operátorom zákazníckeho centra.
- Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Vyššie uvedené sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy, teda analogicky sa vzťahuje aj na nepotvrdené objednávky.
Článok 7
Oprávnenie kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri nákupe cez www.lanomeble.pl
- Oprávnenie odstúpiť od zmluvy v zmysle tohto článku má v zmysle zákona č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov len kupujúci, ktorý je spotrebiteľom. Tento článok Obchodných podmienok sa vzťahuje len na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom.
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 60 dní:
- odo dňa vystavenia objednávky kupujúcemu alebo ním určenej tretej osobe a v prípade zmluvy, ktorá sa vzťahuje na množstvo tovaru dodávaných samostatne, v dávkach alebo po častiach - od dátum prevzatia posledného tovaru, šarže alebo časti kupujúcim (alebo ním označenou treťou stranou). Lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
- tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
- Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa § 20 ods. 8 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adresu Tyble 43, 98-420 Sokolniki, alebo e-mailom na adrese reklamacje@lanomeble.pl alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Kupujúci je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť Formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša kupujúci.
- V prípade, že kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar predávajúcemu, a to osobne v sídle predávajúceho alebo zaslaním na adresu predávajúceho „LANO MEBLE“ Siwik Cezary, Tyble 63a, 98-420 Sokolniki alebo iným spôsobom vopred dohodnutým s predávajúcim, a to do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, pričom lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný tovar bezpečne zabaliť a na viditeľné miesto zásielky napísať „VRÁTENIE“. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Kupujúci je povinný tovar predávajúcemu vrátiť kompletný, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný, inak kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
- Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak predávajúci na základe zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.
- Ak kupujúci odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s touto zmluvou o kúpe tovaru (napr. zmluva o predĺžení záruky, splátková zmluva).
- Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, pričom výška nákladov závisí od rozmerov vráteného tovaru. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré kupujúci prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci.
- Predávajúci sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý kupujúcim pri platbe za tovar, pokiaľ sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však predávajúci kupujúcemu hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný predávajúcim, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil kupujúci. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je predávajúci povinný kupujúcemu vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu kupujúci preukáže, že mu zaslal tovar späť.
- Kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.
- V súlade s § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
- poskytnutie služby, ak: 1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a 2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
- dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru – najmä prefabrikát, t.j. vyrobený na individuálnu objednávku kupujúceho (t.j. kontinentálne postele, matrac s neštandardnými rozmermi. Štandardný rozmer matraca: 80x200, 90x200, 100x200, 120x200, 140x200, 160x200, 180x)
- dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený, t.j. tovar, ktorý bol dodaný v uzavretom obale a ktorý po otvorení obalu nie je možné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov (t.j. okrem iného matrace, ktoré boli vybalené z pôvodného obalu),
- dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
- dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak: 1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a 2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
- Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu výslovne potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde zo strany kupujúceho k využitiu práva odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru, darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie kupujúcemu prezentované ako darček k tovaru, ktorý kupujúci vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho.
Článok 8
Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúcich
- Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom predávajúceho a/alebo prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácii a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.
- V prípade, že medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Sťažnosti a podnety môže kupujúci uplatniť osobne v sídle predávajúceho alebo na e-mailovej adrese reklamacje@lanomeble.pl. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.
- Kupujúci má právo podávať sťažnosti súvisiace s fungovaním webovej stránky:
- písomne - doporučeným listom na adresu sídla predávajúceho,
- osobným podaním písomnej sťažnosti v prevádzke predávajúceho,
- v elektronickej forme zaslaním e-mailu na adresu reklamacje@lanomeble.pl.
- Sťažnosť musí obsahovať:
- identifikačné údaje a kontaktné údaje kupujúceho,
- popis problému, ktorý viedol k sťažnosti,
- žiadosti v súvislosti s podaným podnetom.
- Sťažnosti budú posúdené bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa ich prijatia. Predávajúci si vyhradzuje právo ponechať sťažnosť bez odpovede, ak sa týka prerušenia prevádzky obchodu v dôsledku neznalosti Obchodných podmienok a reklamačného poriadku, najmä v dôsledku nesplnenia technických požiadaviek uvedených v týchto predpisoch. Zákazníkovi je v rámci využívania Elektronických služieb zakázané poskytovať nelegálny obsah, ktorý porušuje zákonné ustanovenia platné na území Poľskej republiky alebo dobré zvyky.
Článok 9
Reklamačný poriadok
- Na všetok predávaný tovar je poskytovaná zákonom stanovená záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom nasledujúcim po dni dodania tovaru kupujúcemu, ak nie je uvedené inak.
- Oznámenie fyzických vád tovaru v rámci záruky je potrebné vykonať do 14 dní od zistenia vady. Oznámenie o reklamácií je potrebné podať:
- písomnou formou v listinnej podobe na adresu Tyble 43, 98-420 Sokolniki;
- elektronickou formou prostredníctvom e-mailu na adresu: reklamacje@lanomeble.pl.
- Oznámenie o reklamácii musí obsahovať údaje kupujúceho (meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo), označenie reklamovaného tovaru spolu s dokladom o kúpe tovaru u predávajúceho spolu s dátumom prijatia tovaru kupujúcim, popis vznesených námietok a označenie, že kupujúci robí oznámenie v rámci záruky. Ak sú údaje uvedené v reklamácii nedostatočné alebo vyžadujú doplnenie, predávajúci pred preskúmaním reklamácie vyzve kupujúceho na doplnenie reklamácie v uvedenom rozsahu.
- Zodpovednosť v rámci záruky sa vzťahuje iba na chyby vyplývajúce z dôvodov súvisiacich s predaným tovarom. Predávajúci nenesie zodpovednosť za doručenie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou kupujúceho.
- Predávajúci nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením tovaru, prevádzkovaním tovaru v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do tovaru inou, ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím. Predávajúci tiež nezodpovedá za vady, ktoré vznikli v dôsledku jeho nesprávneho používania kupujúcim.
- Záruka sa tiež nevzťahuje na:
- vady, mechanické poškodenia, množstevné nedostatky, ktoré bolo možné spozorovať pri dodaní;
- škody spôsobené nesprávnym používaním, montážou Kupujúcim alebo vlastnou dopravou;
- poškodenie spôsobené nesprávnou údržbou nábytku (vlhkosť, teplota, rozbité prvky);
- škody vyplývajúce zo zmeny alebo opravy nábytku zhotoveného Kupujúcim alebo na jeho žiadosť;
- farebné zmeny spôsobené oxidáciou a slnečným žiarením borovice v prípade bieleho nábytku existuje možnosť zmeny farby spôsobenej prirodzenou štruktúrou borovicového dreva (zmena farby, hrče a prstence). Drevo je prírodný produkt, ktorého kresba, štruktúra a farba podliehajú zmenám súvisiacim s rastom, polohou a podnebím. Navyše, odtieň povrchu dreva sa časom mení vplyvom svetla a tepla. Tomuto prirodzenému procesu starnutia vo väčšej či menšej miere podliehajú všetky druhy dreva. Drevo nie je svetlostále;
- vystavenie slnečnému žiareniu vrátane rozptýleného denného svetla v interiéri najviac prispieva k zmene farby. Stupeň zmeny farby, ku ktorej dochádza, závisí nielen od plynutia času, ale aj od umiestnenia nábytku;
- vady súvisiace s nesprávnym skladovaním Produktu, t.j. nesprávna teplota, vlhkosť alebo nevhodné produkty údržby;
- ak je dôvodom zníženia ceny vada Tovaru, o ktorej Kupujúci v čase kúpy vedel;
- rozdiely vo vzhľade nábytku, ktoré môžu vyplynúť z nastavení počítača;
- rozdiely vo farbách, usporiadanie uzlov a krúžkov;
- prirodzené „kazy“ a hrče vyskytujúce sa v štruktúre dreva, zámerne zachované v procese výroby nábytku, zdôrazňujú ich autentickosť a prirodzenú krásu;
- rozdiely vo veľkostiach matracov súvisiace s vlastnosťami materiálov, z ktorých sú vyrobené, dosahujú až 2 cm;
- neviditeľné prvky ako: rám, dná zásuviek, doska podopierajúca rám atď. nie sú lakované ako zvyšok postele;
- praskliny spôsobené dynamickým skrutkovaním alebo skrutkovaním okolo okrajov nábytku;
- modré morenie drevených prvkov - ide o prirodzenú zmenu farby dreva, ktoré bolo vyrúbané v lese a vplyvom starnutia nejaký čas vo forme polena zmodrelo. Modrá lazúra neovplyvňuje negatívne ľudské zdravie ani pri použití takéhoto dreva, ani pri spracovaní. Sfarbenie absolútne neovplyvňuje trvanlivosť prvku.
- Pravidlá pre používanie nábytku:
- Nábytok by sa mal používať v súlade s určeným účelom.
- Nábytok by sa mal používať v uzavretých priestoroch chránených pred škodlivými poveternostnými vplyvmi.
- Nábytok môže vydávať zápach až 72 hodín.
- Vyžaduje sa rovnaké umiestnenie (vyrovnanie nábytku).
- Zabráňte kontaktu lakovaných povrchov s vysokými teplotami, rozpúšťadlami a chemikáliami. Tieto faktory môžu spôsobiť poškodenie lakovaného náteru, čo môže mať za následok zmenu farby a matovanie.
- Maximálne zaťaženie zásuvky je 2-3kg.
- Maximálna odporúčaná výška matraca je 13 cm.
- Ak si zakúpite medziposchodie, posteľ by mala byť priskrutkovaná k stene, aby bola zaistená bezpečnosť.
Článok 10
Reklamovanie tovaru
- Pri identifikácii a riešení vady reklamovaného tovaru predávajúci postupuje podľa zákonných ustanovení Občianskeho zákonníka (§ 624 a 625).
- Lehota na posúdenie reklamácie je 30 dní odo dňa jej prijatia predávajúcim v správnej forme, v zmysle článku 9. Odpoveď na reklamáciu je zasielaná poštou na adresu uvedenú kupujúcim, a ak je ako korešpondenčná adresa uvedená e-mailová adresa, e-mailom.
- Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybami kupujúceho pri zadávaní objednávky, ako aj za neoprávnené odmietnutie prevzatia tovaru. V takejto situácii náklady spojené s opätovným odoslaním tovaru znáša kupujúci.
- Ak sa v záručnej dobe zistia fyzické vady tovaru, ktoré sú odstrániteľné, predávajúci sa zaväzuje tovar opraviť alebo vymeniť za nový do 21 pracovných dní odo dňa nahlásenia vady kupujúcim. Voľba spôsobu odstránenia vady je na kupujúcom. Predávajúci tovar na vlastné náklady vyzdvihne alebo tovar opraví v mieste, kde sa tovar nachádza.
- Ak je podľa názoru predávajúceho oprava tovaru alebo výmena za nový nemožná alebo by si vyžadovala nadmerné náklady, predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady tovaru. V tomto prípade predávajúci vráti kupujúcemu cenu zaplatenú za tovar.
- Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, ak
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
- predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6,
- predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2,
- vec má rovnaké vadu napriek oprave alebo výmene veci
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
Článok 11
Ochrana osobných údajov kupujúceho
- Kupujúci berie na vedomie, že spracovateľom a správcom jeho poskytnutých osobných údajov je predávajúci. Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúcich v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
- Informácie o tom, ako predávajúci spracúva osobné údaje, nájdete na webstránke predávajúceho, v časti Zásady ochrany osobných údajov.
Článok 12
Obchodné podmienky pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom
- Kupujúci, ktorý je podnikateľom uzatvára zmluvu s predávajúcim pri výkone alebo v súvislosti so svojou obchodnou a podnikateľskou činnosťou. Tento článok Obchodných podmienok sa vzťahuje len na kupujúceho, ktorý je podnikateľom a kúpu tovaru vykonáva v právnom postavení podnikateľa. Ak je kupujúcim podnikateľ, tieto ustanovenia majú prednosť pred ostatnými ustanoveniami týchto Obchodných podmienok, pričom k nim majú vzťah špeciality.
- Zodpovednosť predávajúceho zo záruky na tovar voči kupujúcemu, ktorý je podnikateľom je vylúčená.
- V prípade kupujúceho, ktorý je podnikateľom, má predávajúci právo obmedziť dostupné spôsoby platby, vrátane vyžadovania celej alebo čiastočnej platby vopred, a to bez ohľadu na spôsob platby, ktorý si kupujúci, ktorý je podnikateľom zvolil v Objednávkovom formulári a skutočnosť, že bola uzatvorená Kúpna zmluva.
- Kupujúci, ktorý je podnikateľom je povinný svoj záväzok z kúpnej zmluvy (t.j. najmä zaplatenie ceny a prevzatie Tovaru) splniť bezodkladne, najneskôr do 7 dní odo dňa jej uzavretia, pokiaľ kúpna zmluva stanovuje inak.
- Tovar, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, zostáva majetkom predávajúceho až do zaplatenia ceny a nákladov na dodanie podľa kúpnej zmluvy.
- Keď predávajúci uvoľní tovar prepravcovi, prechádzajú na kupujúceho, ktorý je podnikateľom výhody a bremená súvisiace s tovarom a riziko náhodnej straty alebo poškodenia tovaru. Predávajúci v takomto prípade nezodpovedá za stratu, vadu alebo poškodenie tovaru vzniknuté od jeho prevzatia na prepravu až po jeho odovzdanie kupujúcemu – podnikateľovi a za prípadné omeškanie s prepravou zásielky.
- Ak je tovar zaslaný kupujúcemu, ktorý je podnikateľom prostredníctvom prepravcu, je kupujúci ktorý je podnikateľom, povinný prezrieť zásielku v čase a spôsobom obvyklým pre zásielky tohto druhu. Ak pri preprave zistí, že tovar sa stratil alebo poškodil, je povinný vykonať všetky úkony potrebné na vznik zodpovednosti dopravcu.
- Kupujúci, ktorý je podnikateľom, môže vypovedať zmluvu o poskytovaní Elektronických služieb s okamžitou účinnosťou a bez uvedenia dôvodov zaslaním príslušného vyhlásenia Používateľovi služby.
- Zodpovednosť predávajúceho voči kupujúcemu, ktorý je podnikateľom, bez ohľadu na jeho právny základ, je obmedzená – ako v rámci jednej reklamácie, tak aj za všetky reklamácie spolu – do výšky zaplatenej ceny a nákladov na doručenie podľa kúpnej zmluvy. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, ktorý je podnikateľom, len za typické škody predvídateľné v čase uzatvárania zmluvy a nezodpovedá za ušlý zisk voči kupujúcemu, ktorý je podnikateľom.
- Akékoľvek spory vzniknuté medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je podnikateľom, budú postúpené súdu príslušnému podľa sídla predávajúceho, pričom rozhodným právom je právny poriadok Poľskej republiky.
Článok 13
Hodnotenie zákazníka
- Zákazník internetového obchodu www.lanomeble.pl má možnosť dobrovoľne a bezplatne vyjadriť svoje stanovisko k nákupom uskutočneným v internetovom obchode. Predmetom takéhoto hodnotenia môže byť aj hodnotenie, fotografia alebo recenzia produktu zakúpeného v internetovom obchode.
- Po nákupe v internetovom obchode predávajúci poskytuje údaje potrebné na vytvorenie emailovej pozvánky spoločnosti vybavujúcej prieskumný proces. Zasielanie prieskumov a proces získavania názorov vo formulároch plne zabezpečuje TrustMate SA so sídlom na Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate SA zasiela zákazníkovi e-mail so žiadosťou o zaslanie stanoviska a odkazom na online formulár umožňujúci jeho vystavenie - online formulár umožňuje odpovedať na otázky predávajúceho ohľadom nákupov, hodnotiť ich, pridávať vlastný popis názoru a fotografiu zakúpeného produktu. Ak po prijatí prvej výzvy na zanechanie recenzie nebude odoslaná žiadna recenzia, TrustMate môže pozvánku odoslať znova.
- Stanovisko môže vydať iba zákazník, ako kupujúci, ktorý uskutočnil nákup v internetovom obchode predávajúceho.
- Stanoviská vydané zákazníkom zverejňuje predávajúci priamo na stránke internetového obchodu www.lanomeble.pl a na vizitke TrustMate.io.
- Vydanie hodnotenia nemôže zákazník použiť na protiprávnu činnosť, najmä na činnosť predstavujúcu akt nekalej súťaže voči predávajúcemu, alebo činnosť porušujúcu osobnostné práva, práva duševného vlastníctva alebo iné práva predávajúceho alebo tretích osôb.
- Posudky je možné vydávať len na skutočne zakúpené produkty v internetovom obchode predávajúceho. Je zakázané uzatvárať fiktívne/fingované kúpne zmluvy za účelom vydávania stanovísk. Autorom posudku nemôže byť sám predávajúci ani jeho zamestnanci bez ohľadu na základ pracovného pomeru.
- Predložené stanovisko môže jeho autor kedykoľvek vymazať.
Článok 14
Recenzie v internetovom obchode
- Zákazník Internetového obchodu má možnosť dobrovoľne a bezplatne zanechať recenziu týkajúcu sa nákupov uskutočnených v Internetovom obchode. Predmetom recenzie môže byť aj hodnotenie, fotografia alebo recenzia zakúpeného produktu v Internetovom obchode.
- Predávajúci po uskutočnení nákupu v Internetovom obchode odovzdáva údaje potrebné na vytvorenie e-mailového pozvania spoločnosti, ktorá spravuje proces prieskumov. Odosielanie prieskumov a proces zhromažďovania recenzií vo formulároch je plne spravovaný spoločnosťou TrustMate SA so sídlom na adrese Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate SA zasiela zákazníkovi e-mailovú správu s výzvou na zanechanie recenzie spolu s odkazom na online formulár, ktorý umožňuje jej pridanie. Online formulár umožňuje odpovedať na otázky predávajúceho týkajúce sa nákupu, ohodnotiť ho, pridať vlastný popis recenzie a nahrať fotografiu zakúpeného produktu. Ak zákazník neohodnotí nákup po prijatí prvého pozvania na recenziu, TrustMate môže zaslať opakované pozvanie.
- Recenziu môže zanechať iba zákazník, ktorý skutočne uskutočnil nákup v Internetovom obchode predávajúceho.
- Recenzie zákazníkov sú zverejňované predávajúcim v Internetovom obchode a v profile TrustMate.io.
- Recenzie nesmú byť zákazníkom používané na nezákonné činnosti, najmä na činnosti predstavujúce nekalú súťaž voči predávajúcemu alebo na činnosti porušujúce osobnostné práva, práva duševného vlastníctva alebo iné práva predávajúceho či tretích osôb.
- Recenziu je možné zanechať len k skutočne zakúpeným produktom v Internetovom obchode predávajúceho. Zakázané je uzatváranie fiktívnych alebo zdanlivých kúpnych zmlúv za účelom zanechania recenzie. Autorom recenzie nemôže byť samotný predávajúci ani jeho zamestnanci bez ohľadu na formu zamestnania.
- Zanechanú recenziu môže jej autor kedykoľvek odstrániť.
Článok 15
Záverečné ustanovenia
- Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia Obchodných podmienok na internetovej stránke www.lanomeble.pl.
- V prípade uzavretej zmluvy o kúpe tovaru sa však táto zmluva riadi Obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá. Tieto Obchodné podmienky sú platné od 19. 12. 2024.
- Práva vznikajúce spotrebiteľovi z vadného plnenia a záručné podmienky sa riadia týmito Obchodnými podmienkami a platnou právnou úpravou.
- V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a záväznými (kogentnými) ustanoveniami:
- zákona č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a/alebo
- zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov budú mať prednosť ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov/alebo zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.